Adana Primedent Diş Kliniği Cerrahi Tedaviler
Tedavi Alanları
Gebelik ve Diş Sağlığı

Adana Gebelik ve Diş Sağlığı

Kadınlar için hayatlarında en önemli dönemlerden biri gebelik dönemidir. Bu dönem kadınlar için fiziksel ve psikolojik hassas bir süreçtir. Değişen hormonal dengeler nedeniyle beden bazı bakterilere karşı daha savunmasız olabilir. Özellikle de bu dönemde ağız içi hijyenini sağlamak ve korumak büyük önem taşır. Eğer planlı bir gebelik düşünülüyorsa hamilelik sürecinin rahat ve sağlıklı geçmesi için gebelik öncesi mutlaka çürük dişleri tedavi ettirmek gerekir.

Gebelikte ağız ve diş bakımı konusunda Primedent Klinik uzman diş hekimleriyle geniş kapsamlı hizmet sunmaktadır.

Gebelikte Çürük Dişler Bebeğe Zarar Verir Mi?

Ağızda bulunan mikropların hayatın her döneminde sindirim yoluyla vücuda yayılması riski bulunur. Yapılan araştırmalarda, diş eti sorunları ile diyabet hastalığı arasında bir ilişki olduğu da saptanmıştır. Gebelik döneminde anne adaylarının karşılaşabileceği en önemli risklerden biri de gebelik diyabetidir. Dolayısıyla sağlıklı bir hamilelik için gebelik diyabeti riskinin ortadan kaldırılması gerekir. Normal zamanlarda bile büyük problem olan diş çürüğü ağrıları, özellikle gebelik döneminde de anne adaylarına sorun çıkarabilir.

Gebelik Diş Sağlığını Nasıl Etkiler?

Gebelik döneminde anne adayının vücudunda hormonlarda büyük değişiklikler yaşanır ve bu değişikliklerden ağız içi salgılar da etkilenir. Ağız içerisinde asit oranının artması nedeniyle diş etleri ve diş dokusu zarar görebilir. Diş sıkma, diş gıcırdatma, diş etlerinde şişme, uyku konforunun bozulması ve eklem ağrıları gibi durumlar gebelikle doğrudan ilişkilidir.

Bütün bu rahatsızlıkların yanında dişlerde diş taşı oluşumu da artar. Dolayısıyla diş taşı temizliğinin de gebelik dönemi başta olmak üzere her dönemde yapılması gerekir.

Diş Ağrısı Olan Gebeler Nasıl Tedavi Edilir?

Gebeliğini sorunsuz geçiren hamilelerin her türlü diş tedavisi yapılabilir. Ancak anne adayının konforlu bir hamilelik geçirmesi için acil durumlar dışındaki işlemlerin doğum sonrasına ertelenmesi en doğru tercihtir. Hamilelikte kırık benzeri akut durumlar haricinde bebeğin radyasyondan etkilenmemesi için röntgen çekilmez. Bütün bunların yanında düşük riski, erken doğum riski ve alerjik durumu bulunan anne adaylarının tedavisi kadın doğum uzmanının onayı ile uygulanmaktadır.

Gebelikte Kanal Tedavisi Yaptırılır Mı?

Çürük Dişler Hemen Tedavi Edilmeli Mi?

Kadın doğum uzmanının onay vermesi durumunda hamileliğin her döneminde diş çürüklerinin tedavisi mümkündür. Ancak yine de diş hekimleri genel olarak hamileliğin 13-27. haftaları arasının diş tedavisi için en uygun dönem olduğunu belirtirler.

Gebelikte Kanal Tedavisi Yaptırılır Mı?

Diş ve diş tedavisi teknolojisinde gelinen son nokta, hamilelikte kanal tedavisi ve diş çekimi dahil her türlü diş tedavisinin sağlıklı ve güvenli bir şekilde yapılabilmesini mümkün kılmaktadır. Fakat anne adayının konforlu bir hamilelik geçirmesi için acil ve riskli bir durum bulunmuyorsa tedavi doğum sonrasına ertelenebilir. Sadece bu dönemde bebeklerin olumsuz etkilenmemesi için röntgen çekilmez.

Diş Tedavisinde Anne ve Bebek Zarar Görür Mü?

Gebelerin diş tedavisi lokal anestezi altında yapılmaktadır. Lokal anestezinin bebeğe zarar verme riski son derece düşüktür. Dolayısıyla diş hekimleri hiçbir çekincede olmaksızın anne adaylarının diş tedavilerini yaparlar.

Hamilelik Öncesi Ağız ve Diş Sağlığı İçin Ne Yapılmalı?

Konforlu ve sağlıklı bir hamilelik dönemi geçirmek için ağız ve ağız içi sağlığı şarttır. Bunun için;

• Hamilelik öncesi diş kontrolleri yapılmalı, ağız hijyeni sağlanmalıdır.
  • Hamilelik döneminde hem beslenmeye hem de diş fırçalamaya özen gösterilmelidir.
  • Dişlerde herhangi bir problem varsa hamilelik öncesi tedavisi yapılmalıdır.
  • Planlı olmayan bir hamilelik varsa hamilelik döneminde de diş tedavisi yaptırılabilir. Özellikle de gebeliğin 2. trimester dönemi tedaviler için uygundur.

Gbelikte ağız ve diş sağlığı problemlerinin çözümünde Primedent Klinik dinamik ve tecrübeli diş hekimleriyle hizmetinizde. Gebelikte anne ve bebeğin sağlığını riske atmadan sağlıklı diş ve gülüşlere sahip olmak Primedent Klinik ile mümkün.