Adana Primedent Diş Kliniği Ortodontik Tedavi
Tedavi Alanları
Ortodontik Tedavi

Adana Ortodontik Tedavi

Ortodonti, çapraşık ve bozuk halde olan dişlerin diş kemikleri üzerinde düzgün bir şekilde dizilimini ele alan ve diş hekimlerinin uzmanlık alanına giren bilim dalıdır. Ortodonti tedavisinde; çapraşık ve bozuk dişlerin, diş diziliminin düzeltilmesi için ağız, diş ve kafa yapısı incelenir, diş dizilimindeki sorun düzeltilerek arzu edilen diş yapısına kavuşulur.

Ortodontik Sorunlar Neden ve Nasıl Oluşur?

İnsanlardaki ortodontik sorunlar, çene yapısının uyumsuzluğu, alt çenenin ileride veya geride olması ve iskeletten kaynaklanan sorunlara dayanabilir. Bebeklikte süt dişlerinin erken veya geç kaybedilmesi, bebeklikte biberon ve emzik kullanılması, parmak emmek gibi alışkanlıklar ortodontik sorunların ortaya çıkmasını tetikleyebilir.

Ortodontik Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

İlk basamakta diş hekimi hastayı muayene edip dişlerde çapraşıklık, sıkışıklık, yamukluk veya uyumsuzlukları tespit eder ve ardından da diş dizilimini düzeltmek için gerekli tedavi yöntemine karar verir.

İkinci basamakta derinlemesine ağız ve diş bakımı yapılır, diş hijyeni sağlanır. Yani düşlerde çürük varsa çürüklerin tedavisini yapar. Hazırlık sürecinin ardından diş ve çenede ölçüm ve analizler yapılır.

Ortodondik tedavi, kişinin çene yapısı, diş ve ağız yapısına göre kişiden kişiye değişiklik gösterir. Diş hekimi de hastanın çene ve diş yapısına göre gerekli tedavi yöntemini kararlaştırır.

Tedavi sürecinde ilk olarak; ağzın açık kalması ve hekimin operasyonu daha sağlıklı bir şekilde gerçekleştirebilmesi için ağza ekartör yerleştirilir.

Diş tellerinin takılması ise indirekt bonding yöntemine göre yapılır. Önce hastanın ağız ölçüleri alınarak kalıplar hazırlanır. Daha sonra dişlere yapıştırıcı braketler uygulanır. Ardından dişlerin aralarından ark telleri geçirilip lastikler takılır. Bu yöntem güvenirliği yüksek bir yöntemdir.

Ortodondik Tedavi Süreci Nasıl Geçer?

Tedavide ağza takılacak apareyler gün içerisinde bazen rahatsızlık verebilir. Rahatsızlıklar konusunda diş hekiminiz sizi en doğru şekilde yönlendirecektir. Primedent Klinik olarak tecrübeli diş hekimlerimizle ortodondi tedavilerinizi büyük bir özenle yapıyor, en kaliteli ve ağız yapınıza uygun apareyleri kullanıyoruz. Tedavi sürecinde kullandığımız şeffaf plaklar ile kendinizi gün içerisinde daha rahat hissetmenizi sağlıyoruz.

Ortodontik Tedavi Primedent Klinik’te!

Primedent Klinik, Adana’da ortodontik tedavi konusunda uzman diş hekimleri, steril ortamı ve üst düzey teknik altyapısı ile arzu ettiğiniz dişlere kavuşmanızı sağlar.