Adana Primedent Diş Kliniği Kanal Tedavisi
Tedavi Alanları
Kanal Tedavisi

Adana Kanal Tedavisi

Çürüyen veya enfekte olan dişleri onarıp kurtarmak için uygulanan tedavi yöntemine kanal tedavisi denilmektir. Dişte oluşan çürüklerin zamanında tedavi edilmemesi nedeniyle çürükler daha da derinlere doğru inerek diş sinirlerinin iltihaplanmasına sebep olur. Bu iltihaplanma nedeniyle dişte dayanılmaz ağrılar oluşur. Kanal tedavisinde ise çürüyen dişin içerisinde bulunan ve pulpa denilen yumuşak doku çıkarılıp içerisi temizlenir, ardından da boşluk doldurulur.

Kanal tedavisi konusunda uzman olan Primedent Klinik, alanında deneyimli hekimleri, steril operasyon alanları ve son teknoloji ekipmanları ile hastalarına şifa dağıtmaya devam ediyor.

Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kanal tedavisi uzmanlık gerektiren bir tedavidir, dolayısıyla bu operasyonu yapan kişinin diş hekimi olması gerekir.

Çürük dişin durumu ve uygulanacak prosedür doğrultusunda diş hekimi seçimi yapılmalıdır. Tedavide ilk olarak dişin röntgeni çekilerek kök kanallarının şekli ve kemiklerde enfeksiyon belirtisi olup olmadığı tespit edilir.

Kanal tedavisinde dişin durumuna göre lokal anestezi uygulanır. Diş hekimi, bir delik açarak kök kanalına ulaşır. Daha sonra pulpa, çürümüş sinir dokusu ve zararlı bakteriler çıkarılıp dişin iç kısmı tamamen temizlenir. Ardından bu bölge doldurularak kanal kapatılır.

Kanal Tedavisi Ne kadar Sürer?

Kanal tedavisinin ne kadar süreceği dişin durumuna göre değişir. Tedavinin süresi, dişte bulunan kök sayısı, enfeksiyonun durumu ve ek işlem isteyen durumlara göre kişiden kişiye farklılık gösterebilir. Normal şartlarda kanal tedavisi 30-90 dakika arası sürer. Hatta bazen birden fazla seansa gerek duyulabilir. Kanal tedavisi kulağa korkutucu gibi gelse de tedavi esnasında hiçbir acı hissedilmez.

Kanal Tedavisi Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

Kanal tedavisi sonrası, normalde olduğu gibi sert ve kabuklu gıdaların ısırılmaması, şekerli ve yapışkan yiyeceklerin tüketiminin azaltılması gerekir. Günlük diş temizliği her zamanki gibi devam ettirilmelidir.

Kanal Tedavisi Primedent Klinik’te!

Kanal tedavisinde en tecrübeli kliniklerden olan Primedent Klinik, tecrübeli diş hekimleri, steril ve üst düzey teknolojik altyapısı ile sizlere hizmet vermeye devam ediyor.