Adana Primedent Diş Kliniği Çocuk Diş Tedavisi
Tedavi Alanları
Çocuk Diş Tedavisi

Adana Çocuk Diş Tedavisi

Bebeklerde süt dişleri 6 aydan itibaren çıkmaya başlar. 3 yaş itibariyle ağızda toplam 20 diş çıkar ve süt dişleri tamamlanmış olur. Ancak süt dişleri, daimi dişlere oranla aşınmalara ve çürük oluşumuna daha yatkındır. Çocuklar yaklaşık 6 yaşlarına geldiğinde bu süt dişleri yavaş yavaş yerini daimi dişlere bırakmaya başlar. Daimi dişlerin çıkması ise 13 yaşına kadar sürer. 6-13 yaş arasında bu dönemde ağızda hem süt dişleri hem de daimi dişler bulunduğu için ‘karışık dişlenme dönemi’ olarak adlandırılır. Bu dönem riskli bir dönemdir çünkü süt dişlerindeki çürükler daimi dişlerin sağlığını da olumsuz olarak etkilemeye başlar. Çocuk diş sağlığı ile ilgilenen Pedodonti Anabilim Dalı, çocukların doğumundan ergenlik dönemine kadar olan sürede ağız ve diş sağlığı üzerinde çalışır ve bu dönemde diş sağlığını korumayı hedefler.

çocuk diş tedavisi kliniklerinden biri olan Primedent Klinik, üst düzey teknik altyapısı ve alanında uzman diş doktorları ile çocuklarınızın diş sağlığının korunmasında en büyük destekçinizdir.

Çocuk Diş Tedavisi’nde Uygulanan Yöntemler

Çocuklarda diş sağlığının korunması ilerleyen yaşlar düşünüldüğünde çok önem arzeder. Dolayısıyla bu dönemde hem dişlerin korunması hem de yapılacak tedaviler ön plana çıkar. Adana diş kliniklerinden biri olan Primedent Klinik olarak;

• Çocuk süt dişleri ve daimi dişlerdeki dolgu uygulamaları, kanal tedavisi ve ampütasyon
  • Diş çekilmesi durumunda yerine konulacak yer tutucular ve çocuk protezleri
  • Diş hastalıkları ve dişleri korumak amacıyla ortodontik tedavi
  • Travma tedavileri
  • Dişlerde çürük oluşumunun önüne geçilebilmesi amacıyla fissür örtücü, fluorid jeli ve verniği uygulamaları yapmaktayız.

Çocuk diş tedavilerinde en büyük sorun çocuklarda oluşabilecek korku ve endişe nedeniyle travmatik durumlar oluşabilmesi riskidir. Çocuklarda bu dönemde oluşabilecek diş hekimi korkusu, ilerleyen yıllarda diş muayenelerini aksatmalarına ve diş sağlıklarını riske atmalarına sebep olabilir. Bu riskin önüne geçebilmek için tedavilerin acı duymadan yapılması gerekir. Primedent Klinik olarak gerektiği durumlarda çocukların diş tedavilerine genel anestezi altında yapabilmekteyiz.

Çocuklarda Genel Anestezi ile Uygulanan Diş Tedavileri Nelerdir?

Çocuklarda diş hekimi korkusu oluşmaması, strese girilmemesi adına kanal tedavisinden diş çekimine kadar bütün ağrılı işlemlerin genel anestezi altında yapılması gerekir. Böylece hem muhtemel bir travmaya sebep olunmadan tek seansta bütün işlemler yapılabilir hem de çocukların ani hareketlerle kendilerine zarar verebilecekleri durumların önüne geçilmiş olur.

Genel Anestezi ve Sedasyon Hangi Durumlarda Uygulanır?

Diş çürükleri nedeniyle çocuklar yemek yerken acı hissedebilir veya derin uykularından acı ile uyanabilir. Bu tür durumlar çocukların yaşam kalitesi ve konforunun yanı sıra eğitim hayatını da olumsuz etkileyebilir. Diş ağrısı ve ardından diş tedavisinde oluşabilecek ağrılar çocuklarda korku ve stres oluşturabildiği gibi bunu hayatlarının kalan kısmında da travmaya dönüştürebilir. Bu olumsuzlukların önüne geçmek için sedasyon ve genel anestezi uygulanarak çocuklar hiçbir ağrı duymadan tedavileri yapılır.

Süt Dişi Çekiminde Anestezi Uygulanır Mı?

Diş ağrısı ve diş çektirmek çocukların korku ve endişe duydukları en olumsuz durumlardan biridir. Çocukların bu korkularını yenebilmeleri, acı çekmelerinin önüne geçebilmek için sedasyon veya genel anestezi uygulanabilir. Böylece diş ağrısı ve diş çekimi kaynaklı muhtemel travmaların önüne geçilmiş olur. Ağrısız diş tedavisi, çocukların ileriki yaşlarda diş tedavisine gönüllü gidebilmelerinin de önünü açacaktır.

Diş Tedavisinde Anestezi Uygulanmasının Yan Etkileri Var Mıdır?

Günümüzde tıp teknolojisinin geldiği nokta ve modern anestezi teknikleri ile uygulanan uygulamalarda risk yok denecek kadar azdır. Sağlık yönünde herhangi bir rahatsızlığı olmayan, ilaç alerjisi bulunmayan çocukların diş tedavisinde anestezi uygulanmasında bir tehlike bulunmaz.