Diş Beyazlatma
Diş Etlerindeki Kanamalar Başka Hastalıkların Habercisi Mi

Diş Etlerindeki Kanamalar Başka Hastalıkların Habercisi Olabilir

Ağız ve diş sağlığı vücudun genel sağlığından bağımsız şekilde değerlendiremez. Çoğu insan zaman zaman diş eti kanamaları yaşar ancak bu durumu önemsemez. Oysa diş etlerinde meydana gelen kanamalar başka ciddi sağlık sorunlarının habercisi olabilir. Adana özel ağız ve diş sağlığı polikliniği Primedent, diş eti kanamalarının altında yatan nedenleri sizler için anlattı.

Diş etlerinin hijyeni ve sağlığı konuşma becerisinden, çiğneme fonksiyonuna kadar pek çok konuda önem taşır. Diş etlerinde meydana gelen kanamalar ise kalp rahatsızlıkları dahil pek çok farklı etkenden kaynaklanabilir.

Herkesin zaman zaman yaşadığı diş eti kanamaları ne yazık ki toplumumuzda gerektiği kadar önemsenmiyor. Genellikle diş eti kanamalarının temel nedeni plak oluşumudur. Diş yüzeylerinde ve diş etlerinde biriken plaklar zaman içerisinde iltihaplanmalara veya enfeksiyonlara neden olurlar. Bu iltihaplanmalar ve enfeksiyonlar da diş eti kanamalarının en yaygın nedenidir. Ancak diş eti kanamalarında etkili olan tek faktör bu değil.

Kimi zaman diş ipinin yanlış şekilde kullanılması veya dişlerin çok sert şekilde fırçalanması da kanamalara yol açar. Ancak belki de diş eti kanamanız başka bir hastalığın habercisidir.

Şeker Hastalığı, Vitamin Eksikliği ve Kalp Pıhtılaşmasına Dikkat

Vücut sağlığını bir bütün halinde değerlendirmek gerekir. Zira vücudun bir bölgesinde meydana gelen hastalık, başka bir bölge veya sistem üzerinde semptomlar göstermektedir. İnsan bedeninde yaşanan bir komplikasyonu vücudun bizimle konuşma şekli olarak değerlendirmek gerekir. Örneğin diş etlerinde yaşanan bir kanama şeker hastalığının habercisi olabilir. Bunun yanı sıra başta C ve K vitamini olmak üzere vitamin eksikliği de diş eti kanamalarının işaretçisi olabilir. Kan pıhtılaşması da diş eti kanamaları ile kendini gösterebilen rahatsızlıklar arasındadır.

Siz de diş eti kanaması ile karşılaştığınızda geç kalmadan doktorunuza başvurup hastalığın altında yatan nedeni araştırmalı, eğer kanamanın altında başka bir hastalık söz konusu ise geç kalmadan tedbir almalısınız.

Ağız ve diş sağlığı hakkında hayatınız kolaylaştıracak bilgiler almaya devam etmek için Primedent’i takip etmeye devam edin.