Diş Hassasiyetinin Sebepleri Nelerdir?
Diş Hassasiyetinin Sebepleri Nelerdir?

Hava sıcaklıklarının düşmesi ve kış mevsimiyle birlikte ağızda en çok görülen sorunlardan biri de diş hassasiyetidir. Soğuk havalar nedeniyle dişlerde ağrı görülmesi muhtemeldir. Adana’da diş ve dişeti hastalıklarının tedavisinde hizmet veren Primedent Klinik, özellikle kış aylarında hissedilen diş hassasiyeti konusunu sizler için ele aldı.

Diş Hassasiyetinin Nedenleri Nelerdir?

Diş hassasiyeti çok sayıda insanda görülmektedir. Bu sorun kimi zaman kendi kendine geçerken, bazı kişilerde ise uzun süreli diş hassasiyetleri görülebilmektedir. Bu süre 2-3 günü geçmesi halinde mutlaka bir diş hekimine başvurmak gerekir. Çünkü uzun süreli diş hassasiyetleri daha büyük sağlık sorunlarının işaretçisi olabilir.

Diş hassasiyeti çoğu zaman kişiden kişiye değişir ancak genel olarak diş minesindeki dentin yüzeyinin açığa çıkması nedeniyle ortaya çıkmaktadır. Diş minesi, dişlerin iç tabakasını (dentin) koruyan katmana denilmektedir. Diş minesinin aşınmasıyla birlikte hassas dişleri sıcak ve soğuktan koruyacak bir katman kalmaz.

Diş Minesinin Kaybedilme Nedenleri ve Çözüm Önerileri Nelerdir?

Diş minesinde yaşanan sorunlar zamanla diş sağlığını tehlikeye atmaktadır. Diş minesini tehlikeye atan etkenler ise şöyle sıralanabilir:

Yanlış veya Sert Fırçalama

Kullanılan sert diş fırçaları dişlere gereksiz bir baskı uygulayabilir. Bunun sonucunda diş minesi aşınır ve dentin açıkta kalır. Dolayısıyla dişleri orta sert tabir edilen diş fırçalarıyla baskı yapmadan ve dairesel hareketlerle fırçalamak gerekir.

Diş Plağı Birikmesi ve Diş Çürümesi

Dişlerde zamanla plak oluşumları yaşanır. Bu diş plakları zamanla temizlenmemeleri durumunda sertleşerek tartar oluşturur, bunun sonucunda da diş çürümesine sebep olarak dentini açıkta bırakır. Bu tür durumlarla karşılaşmamak için dişler günde en az iki kere fırçalanmalı, günde bir kez diş ipi kullanılmalı ve düzenli olarak diş hekiminde diş temizliği yaptırmak gerekir.

Diş Gıcırdatma

Bazı kişilerde stres veya farklı nedenlerle diş gıcırdatma görülebilir. Diş gıcırdatma ile birlikte sürtünme oluşur, diş minesini aşınır ve bakteri ve enfeksiyonlara neden olabilecek çatlaklar meydana gelebilir. Bu çatlakları ve dentin yüzeyini kapatacak diş macunlarının kullanımıyla oluşabilecek ağrılar önlenebilir.

Diş Eti Hastalıkları

Dişlerde görülen tartarlar diş ve dişetlerine zarar vermektedir. Tartar oluşumları temizlenmezse zamanla iltihaplanıp enfekte olabilir. Bunun sonucunda da dişetleri çekilebilerek kök yüzeyi ortaya çıkmaktadır. Soğuk hava veya yiyecek-içeceklerle karşılaşan kök yüzeyi hassas olduğu için ağrı-sızıya neden olabilmektedir. Bu tür bir durum karşısında kök yüzeyi büyük değilse bu yüzey dolgu ile kaplanarak ağrı-sızılar önlenebilir. Daha büyük ise kök yüzeyi porselen diş ile korumaya alınmalıdır.

Kış Mevsiminde Dişler Nasıl Sağlıklı Tutulabilir?

Kış mevsiminde diş hassasiyeti sorunları ile karşılaşmamak için düzenli bir şekilde diş hekimine gidilerek diş taşı temizliği yaptırılmalıdır. Bunun yanında hassasiyet önleyici diş macunu da kullanılabilir. Eğer diş gıcırdatma sorunu yaşıyorsanız uyurken gece plağı kullanmanızda fayda vardır.

Adana’da Diş Hassasiyeti Sorunlarının Çözümü Primedent Klinik’te!

Siz de özellikle kış mevsimlerinde diş hassasiyeti sorunları yaşıyorsanız çözümü Primedent Klinik’te. Uzman diş hekimleri tarafından uygulanacak tedavilerle diş hassasiyeti sorunlarınızı ortadan kaldırıyoruz. Sağlıklı diş ve dişeti için Primedent Klinik!