Diş Hekimi (Diş Doktoru) Nedir, Ne İş Yapar?
Diş Hekimi (Diş Doktoru) Nedir, Ne İş Yapar?

Diş hekimi (diş doktoru), insanların diş, dişeti ve ağız içinin ilgili kısımlarıyla ili hastalıkların ve problemlerin teşhis ve tedavisini yapan doktorlara denilir. Diş doktoru, hastanın diş ve dişetlerini, ağız içi sağlığını etkileyen beslenme biçimleri konusunda da hastalara bilgi verir.

Adana’da diş hekimi (diş doktoru) gerektiren tedavilerde Primedent Clinic olarak dinamik ve tecrübeli diş hekimlerimiz (diş doktorlarımız) ile ağız, diş ve dişeti kaynaklı hastalıklar ile estetik kaynaklı problemlerin tedavisini büyük bir başarı ile yürütmekteyiz. Adana’da diş doktoruna ihtiyaç duyuyorsanız güleryüz ve başarılı uygulamalarla Primedent Clinic sizleri bekliyor.

Diş Hekimi (Diş Doktoru) Ne İş Yapar?

İnsanların ağız, diş ve dişeti sağlığını incelemek, tedavi edip sağlığına kavuşturmak diş hekiminin (diş doktorunun) temel görev ve sorumlulukları arasında bulunmaktadır. Bu kapsamda;

Diş Doktoru Nasıl Olunur?

Diş hekimi (diş doktoru) olmak için üniversitelerin 5 yıllık eğitim veren Diş Hekimliği Fakültesi’nden başarıyla mezun olmak gerekir. Diş Hekimliği Fakültesi’nde, ilk 2 yılda teorik dersler verilir. Son 3 yılda ise uygulamalı eğitime geçilir. Öğrenciler diş kliniklerinde stajlarını yapar, bu esnada uygulamalı olarak diş hastalıklarının tedavisi ile ilgilenmeye başlar.

Diş Hekiminde (Diş Doktorunda) Olması Gereken Özellikler

Diş hekimliği (diş doktorluğu) analitik zekâ, hassas çalışma ve el becerisi gerektiren bir meslektir. Dolayısıyla;