Diş Beyazlatma
Diş Telleri ve Braketlere Veda, Şeffaf Plaklarla Daha Güzel Gülüşlere

Çapraşık ve dizilimi bozuk olan dişlerin düzeltilmesine yönelik “diş teli” uygulaması yerini görünmez “şeffaf plak ortodonti” tedavisine bırakıyor. Diş teline alternatif olarak geliştirilen şeffaf plaklar, ortodontist ve diş hekimleri tarafından günümüzde sıklıkla tercih ediliyor. Şeffaf plak teknolojisi sayesinde diş çarpıklıkları ağrı ve sızı olmadan ve ideal pozisyona getirilebiliyor. Şeffaf plak ortodonti tedavisi ile artık daha sağlıklı gülüşlere kavuşmak mümkün.

Şeffaf Plaklar Daha Avantajlı

Şeffaf plaklar diş teline göre pek çok avantaja sahiptir. Şeffaf plak ortodonti tedavisinin hastalar arasında yoğun ilgi görmesinin temel etkenlerinden biri dışarıdan bakıldığında fark edilmemiş olmasıdır. Ayrıca tedavi aşamasında hiçbir ağrı ya da sızı ile yaşanmaz. Gerek duyulduğunda elle kolaylıkla çıkarılabilir. Diş tellerinde iyileşme uzun bir döneme yayılabiliyor. Şeffaf plakların günde 22 saat takılması yeterli olabiliyor. Dişlerdeki düzelme süreci şeffaf analiz yazılımı ile 3 boyutlu olarak izlenebiliyor.

Şeffaf Plak Memnuniyet Oranı Yüksek

Araştırmalar ve geri bildirimler, şeffaf plaklar kullanan hastaların yüksek bir memnuniyet oranına sahip olduklarını gösteriyor. Dişe uygulanan braketler ve bu braketlere takılan tellerden oluşan diş tellerinin yerine ideal bir seçenek haline gelen bu tedavi yöntemi, hastanın konuşmasını ve ses tonunu etkilememektedir. Rahat kullanımıyla kişinin yaşam konforunu bozmayan şeffaf plaklar, kliniklerde hekimlerin önerileri doğrultusunda erişkinler ve çocuklarda uygulanabiliyor. Bu uygulama dişler arasında diğer aygıtlara kıyasla daha fazla uygum gösteriyor. Diş etlerine baskı oluşmuyor. Yanaklarda bir zedelenme meydana gelmiyor. Şeffaf plaklar yardımıyla dişler kolaylıkla fırçalanabiliyor; ağızda hiçbir hijyen sorunu meydana gelmiyor.

Tedavide Hangi Adımlar İzlenir?

Çok kolay bir şekilde takılıp çıkartılabilen şeffaf plak tedavisinde klinik ortamda öncelikle detaylı muayene yapılıp dişlerin ölçüleri alınır. Dişlerin hedeflenen pozisyona nasıl geleceğini dijital yazılım aracılığıyla 3 boyutu olarak simülasyonu tasarlanır. Kişiye özgü plaklar hazırlandıktan sonra tedaviye başlanır. Tedavi evresi dişlerin konumuna göre ortalama 3-5 ay arası sürebilir. Şeffaf plaklar günde en az 22 saat olmak üzere iki hafta takılır. Yemek yenilirken veya dişler fırçalanırken çıkarılabilir. Aşamalı olarak dişler istenen pozisyona getirilerek hastanın güzel bir gülüşe kavuşması sağlanır.