Gömülü 20’lik Diş Çekimi Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey

Gömülü 20’lik Diş Çekimi Fiyatları

Çenenin arkasında bulunan ve en son çıkan azı dişler, çene yapısına uyum sağlayamayarak ağrı ve apseye neden olurlar. Bu dişlerin alınmaması durumunda ağrı ve apsenin yanı sıra ağız ve çene yapısına da olumsuz etkileri olur. Bu nedenle gömülü 20’lik dişlerin mutlaka alınması gerekir. Adana’da gömülü 20’lik diş çekiminin uzman diş hekimleri tarafından yapıldığı Primedent Diş Kliniği, gömülü 20’lik diş çekimi ile ilgili bilmek istediklerinizi sizler için derledi.

Gömülü 20’lik Diş Nedir?

20’lik dişler, çenenin arka kısmındadır ve genellikle çene yapısına uyum sağlamadıkları için ağrı ve apseye sebep olur. 20’lik diş ağrısı şikâyeti olan ya da bu belirtilerle gelen hastalarda önce diş röntgeni çekilir ve diş kökleri, kemiklerin açıları ve yapıları değerlendirilir. Dışarıdan görülmeyen, yatay çıkan ya da yarı gömülü bulunan 20’lik dişler röntgen ile tespit edilir ve sonra klasik diş çekme yöntemi mi, yoksa cerrahi bir müdahale mi yapılacağına karar verilir.

20’lik Diş Kaç Yaşında Çıkmaya Başlar?

20’lik dişler 4 tanedir ve 17-25 yaş aralığında çıkar. Bu dönemde çıkmaması, dişlerin olmadığı anlamına gelmez. 20’lik dişler, gömülü kaldıklarında ve kişide ağrıya neden olmaması halinde fark edilmeyebilir. Bu gibi durumlarda gömülü dişler, diş hekimi tarafından yapılan röntgen incelemelerinde tespit edilebilir.

Gömülü 20’lik Diş Belirtileri Nelerdir?

20’lik dişlerin gömülü kalması halinde görülen belirtiler şöyle:

20’lik Diş Nasıl Çekilir?

Gömülü ya da yarı gömülü halde olan dişler, çevre diş eti dokusunun iltihaplanmasına, ağız kokusuna, çürüklerine, çevredeki dişlerin kök ve minelerinde doku kaybına yol açabilir. Bu nedenle yarı gömülü ve gömülü olan dişlerin yanı sıra düzgün çıksa bile ağızda sıkışıklık yaratan 20’lik dişler çekilmelidir.

20’lik dişin hangi yöntemle çekileceği röntgen çekilerek tespit edilir. Doğru açıyla çıkan 20’lik dişler, normal bir diş gibi çekilebilir. Ancak sorunlu olan 20’lik dişler cerrahi operasyon ile çekilmek zorundadır.

Gömülü 20’lik Diş Çekimi Fiyatları

Adana’da tecrübe, donanım, hasta memnuniyeti ve hizmet kalitesi ile öne çıkan Primedent Ağız ve Diş Sağlığı Poliklinik’te uzman diş hekimleri tarafından gömülü 20’lik diş çekiminizi sağlıklı bir şekilde yaptırabilirsiniz. 20’lik diş çekimi operasyonları ve fiyatları ile ilgili olarak 0322 503 84 39 veya 0539 827 74 63 nolu telefonlardan bizi arayarak bilgi alabilirsiniz.