Ortodonti Tedavisinde Bilinmeyenler
Ortodonti Tedavisinde Bilinmeyenler

Ortodonti, olması gerekenden farklı veya çapraşık olan diş yapılarının bozukluğunu düzeltmeye yönelik alandır. Ortodonti tedavisi, diş yapısının olması gerekenden farklı ya da çapraşık olması halinde sorunun düzeltilmesini tedavi yöntemidir. Adana’da ortodonti tedavisinin başarıyla yapıldığı Primedent Klinik, ortodonti tedavisinde bilinmeyenleri sizler için derledi…

Ortodonti İlk Ne Zaman Ortaya Çıktı?

Ortodontik tedavinin yaklaşık 30 yıllık bir geçmişi vardır ancak çok daha eskilerde dişlerin hareket edebileceği düşünülmüştür. MS. 600’lü yıllarında Paulus Aegineta dişlerin şeklinin bozulmasına fazla dişlerin etkili olabileceğini, dişlerin azaltılarak doğru şeklin elde edilebileceğini söylemiştir. Ortodontinin temelini ise Pierre Fauchard, 1723 ve 1730 yılları arasında ortaya çıkan kitaplar ile insanlara duyurmuştur. Tarihte ilk ortodontik aygıtın 1723 yılında yapıldığı kabul ediliyor. Bu şekilde basit diş hareketleri gözlemleniyor. Ayrıca Mısır’da bu alanla ilgili resimlerin olduğu ilk ortodonti tedavileri de görülüyor.

Ortodontik Sorunlar Nasıl Ortaya Çıkar?

Kişini alt çenesinin ileride ya da geride olması, iskeletsel bozuklukların olması veya kişinin çene yapısının uyumsuzluk göstermesi ortodontik sorunların oluşma nedenlerindendir. Çocukken biberonu ve emzikleri gereğinden fazla kullanmak, el tırnaklarını ya da parmakları emmek, süt dişlerinin erken veya geç kayıpları gibi durumlar ortodontik problemlerin ortaya çıkmasında etkilidir.

Ortodonti Tedavisinde Kullanılan Araçlar Nelerdir?

Ortodonti tedavisinde kişinin ihtiyacına göre şeffaf plaklar, hareketli ortodontik araçlar, sabit ortodontik araçlar ya da vidalı araçlar kullanılır.

Tedavi Aşaması Rahatsız Mıdır?

Ortodonti tedavisinde ağza takılacak olan apareyler kişiyi gün içinde bazen rahatsız edebilir. Ancak diş hekimi, bunun için hastaya gerekli tavsiyeleri verecektir. Şeffaf plaklar ise ağızdan kolayca çıkması ve kullanım rahatlığı ile tedavinin gidişatında hastanın memnun kalmasını sağlar.

Ortodonti Tedavisinde Neden Şeffaf Plaklar Öneriliyor?