Şeffaf Plak Tedavisi Nedir, Avantajları Nelerdir?
Şeffaf Plak Tedavisi Nedir, Avantajları Nelerdir?

Dişleri inci gibi düzelttirmek artık daha estetik bir görüntü ile mümkün. Günümüzde dişlerdeki çapraşıklıkları düzeltmek için diş tellerine alternatif olarak şeffaf plaklar kullanılmakta. Peki şeffaf plak tedavisi nedir, avantajları nelerdir bilginiz var mı? Adana’da şeffaf plak tedavisinin başarıyla uygulandığı Primedent Klinik, şeffaf plak tedavisi ve avantajlarını sizler için derledi.

Ortodontik Tedavi Nedir?

Ortodondi, dişlerin birbirleriyle ve dişlerin çeneyle olan problemlerini teşhis ve tedavi eden diş hekimliğinin anabilim dalıdır. Çocukluk ve erişkin dönemde hastaların çeneleri ve dişleriyle ilgili problemlerini ortodontik tedavilerle rahatlıkla çözülmektedir.

Şeffaf Plak Tedavisi Nedir?

Şeffaf plak tedavisi dünyada yaklaşık 25 yıldır kullanılan ortodontik tedavi seçeneklerinden biridir. Birçok avantajından dolayı son yıllarda daha sıklıkla yapılmaktadır. Bu tedavide dişler üzerinde standart braket tedavilerinden farklı olarak dişler üzerinde sabit eklentiler, braketler ve teller bulunmuyor. Tedavi süreci, dişler üzerine uygulanan bir seri şeffaf plaklar aracılığıyla gerçekleştiriliyor.

Şeffaf Plak Tedavi Süreci Nasıldır?

Hasta tedaviye karar verdikten sonra kayıtları alınıyor. Bu kayıtlar önceden geleneksel ölçü yöntemleriyle alınırken, şeffaf plak tedavisinde ise ağız içi tarayıcılarla alınan kayıtlar bilgisayar ortamına aktarılıyor. Daha sonra hastalardan alınan fotoğraf ve röntgen kayıtları ile birlikte hastalar klinikten uğurlanıyor ve tedavi planlamaları bilgisayar ortamında yapılıyor. Tedavinin sonu tedavinin başında belli oluyor ve hastalar tedavi sonunda dişlerinin nasıl görüneceğini, nasıl bir değişiklik olacağını tedaviye başlamadan görebiliyor.

Şeffaf Plak Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

Şeffaf Plak Tedavisi Ne Kadar Sürede Tamamlanır?

Vakaya göre değişmektedir. Molekülozyonun türü, hastanın yaşı, uygulanacak hareketin zorluğuna göre değişiklik gösterebilmektedir. Yapılan çalışmalar, geleneksel diş çarpraşıklığının bu yöntemle daha çabuk bir sürede düzeltilebileceğini göstermektedir.

Hastaların Fiziksel Olarak Tedaviye Gelmeleri Gerekiyor Mu?

Hastalar aynı şehirdeyse dönem dönem muayeneye gelmeleri faydalı olabiliyor. Ancak bu teknik ile şehir dışı veya yurt dışındaki hastalar da tedavi edilebilmektedir. Bunun için gelişen yöntemler var. Çeşitli aplikasyonlar ve online görüntüleme sistemleriyle veya hastaların gönderdiği fotoğraflarla bu tedaviler yürütülebiliyor.

Hastalar Tedavi Sürecinde Nelere Dikkat Etmeli?

Bu tedavinin en büyük avantajı; hiçbir yeme içme kısıtlaması yaşamamasıdır. Yemek sırasında hijyen açısından plaklarını çıkarabilir, ancak ani durumlarda plaklarla devam edebili rler. Plak çıkardıktan sonra diş temizliklerini yapabilerek tedavilerine devam edebilirler.

Şeffaf Plakların Temizliği Nasıldır?

Diş üzerinde sabit bir braket veya tel olmadığı için temizliği çok kolaydır. Yemekten sonra dişlerinizi fırçalayıp, diş ipi ile temizliğinizi yapabiliyor, şeffaf plakları da musluk suyu ve fırça yardımıyla temizleyebiliyorsunuz. Yine plak temizleme solüsyonları da temizlikte kullanılabilir.

Şeffaf Plak Tedavisini Eğlenceli Hale Getirilebilir Mi?

Özellikle bulantı refleksi olan çocuklarda eski yöntemlerdeki ölçü yöntemleri yerine dijital taramalar, bu hastalarda korku ve sıkıntı gibi reflekslerin ortaya çıkmasını önlüyor. Bu büyük bir avantaj. Yine kısa sürede değişebilme şansı olduğu için batma, acıtma ve konuşma bozukluğu ortaya çıkarmayarak çocuklarda bu tedavileri rahatlıkla kısa sürede ilerletebiliyor. Bunun yanı sıra firmaların ürettiği çeşitli stikerlar çocukların motivasyonunu artırabiliyor. Hatta bazı yetişkin hastalar da bu stikerlerden isteyebiliyorlar.

Şeffaf Plak Tedavisi Fiyatları

Şeffaf plak tedavisi fiyatları, şeffaf plağın üst çeneye, alt çeneye veya her iki çeneye birden uygulanmasına, markasına, uygulamayı yapan doktorun tecrübesine, uygulanan teknolojiye, uygulama yapılan şehre, hatta semte göre değişmektedir.