Ramazan Ayında Diş Bakımı Nasıl Olmalı?
Süt Dişlerinin Erken Kaybedilmesi Önemli Sağlık Sorunlarına Yol Açar

Ağız ve diş sağlığının korunması için çocukluk döneminden itibaren doğru alışkanlıklar edinmek gerekir. Böylece yetişkinlikte ortaya çıkabilecek olan ağız ve diş sorunları da azaltılabilir. Primedent Diş Kliniği olarak, çocukların ağız ve diş sağlığı konusunda merak edilenleri sizler için derledik…

Çocuklarda İlk Diş Muayenesi Ne Zaman Yapılmalı?

Süt dişleri ağızda ilk belirdiği zaman, bebeğin diş hekimine ilk ziyaretini yapması gerekir. Bebeklik döneminde ağız ve diş sorunları nadir görülse de bu dönemde yapılan kontroller ve diş hekiminin tavsiyeleri, çocuğun kalıcı dişlerinin gelişmesi ve dizilimi üzerinde etkili olur.

Süt Dişleri Neden Tedavi Edilmeli?

Süt dişleri genellikle bebeğin 6 ayını doldurmasının ardından oluşur ve çıkmaya başlar. Diş çıkarma dönemi, çocuk 3 yaşını doldurana kadar sürer. Ağızda önemli bir göreve sahip olan süt dişleri, daimi dişlerin çıkmasına rehberlik eder. Bu nedenle süt dişlerinin zamanından erken kaybedilmesi halinde çene yapısında bozukluklar ve çapraşıklıklar meydana gelir. Süt dişleri, uzun zaman enfeksiyonlu halde beklerse, yerlerine gelen daimi dişlerin mine yapısını da bozar. Dolayısıyla süt dişlerine gerekli durumlarda kanal tedavisi, kaplama, amputasyon tedavileri gibi işlemler uygulanmalıdır. Çocukken yapılan bu müdahaleler sayesinde kişinin yetişkinlikteki ağız ve diş sağlığını da korunmuş olur.

Çocuklarda Diş Travmalarında Ne Yapılmalı?

Okul öncesi ve okul çağındaki çocuklarda diş yaralanmaları ve diş travmalarıyla sık sık karşılaşılır. Bu durumlarda çocuğun, travmanın ardından ilk bir saat içinde çocuk diş hekimine götürülmesi gerekir. Çocuk diş hekiminin ilk bir saat içinde gerçekleştireceği tedavi, çocuğun ilerideki dönemde kalıcı dişlerini ve çene yapısını etkiler.

Çocuk Diş Tedavisinde Anestezi Uygulanır Mı?

10 yaş altındaki çocukların yaklaşık yüzde 75’i dişçi koltuğunda tedavi olmaya hazır durumda değildir. Bu durumlarda çocukların yaşadığı korku, tedaviyi olumsuz etkileyebilir. Oldukça dikkatli ve kontrollü bir çalışma gerektiren diş tedavisinde, tedavinin kusursuzluğu için bebek ve çocuklarda sedasyon (uyutarak diş tedavisi) ya da genel anesteziden faydalanılabilir. Böylece çocuk, dental fobi denilen dişçi korkusunu yaşamadan tedavisini tamamlamış olur.