Bebeklerde Diş Çıkarma Sürecinde Bilmedikleriniz

Bebeğinizin yaşamındaki ilk yılı için en önemli dönüm noktalarından biri belki de ilk dişini çıkardığı andır. Bu heyecan verici bir süreç olsa da anne, baba ve bebek için son derece zorlayıcı bir dönemdir. Diş çıkarma döneminde huzursuzlaşan, huysuzlaşan bebekler, aileleri için de zorlayıcı zamanlar geçirirler. Yine de bu zorlu süreci hafifletecek yöntemler ve tedaviler mevcuttur. Adana Özel Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği Primedent, diş çıkarma sürecinde bilinmeyenleri sizler için derledi.

İçindekiler

Bebeklerin ilk dişlerini çıkartması için genel yaş aralığı 3 ay ile 14 ay arasıdır. Fakat çoğunlukla ilk altı ay sonrasında bebekler ilk dişlerini çıkartmaya başlarlar. Kimi bebekler bir defada tek bir diş çıkartırken kimi bebekler aynı anda birden fazla diş çıkarabiliyorlar. Her çocuğun gelişim takvimine uygun bir diş çıkarma tablosu hazırlamak mümkün değildir. Bununla birlikte bebeğinizi bir yaşını doldurana kadar henüz hiç diş çıkarmamışsa, bir çocuk doktoru veya diş hekimine başvurarak çocuğun gelişim süreci ile ilgili detaylı bilgi alabilirsiniz.

Bebeklerde Diş Çıkarma Belirtileri

Diş çıkarmaya ilişkin net bir ipucu veren ve herkes için genel geçer kabul edebilecek bir belirti yoktur. Ebeveynler burun akıntısını, ishali veya ateşi diş çıkmasıyla ilişkilendirirler. Fakat bu semptomlar bilimsel olarak diş çıkartmanın habercisi değildir. Diş çıkarma belirtileri her çocuk için farklı şekilde gelişebilir. Kimi çocuklar hiç ağrı hissetmezken kimileri birkaç hafta boyunca ağrı ve hassasiyet yaşarlar. Ancak yine de diş çıkarma sürecinde en çok rastlanan belirtiler şu şekildedir;

Bu belirtiler arasında iki veya daha fazlasını gösteriyorsa, bu durum bebeğinizin diş çıkardığının habercisi olabilir.

Diş Çıkarma Ağrısı Nasıl Tedavi Edilir?

Çocuklar için zorlu ve acı verici geçen bu süreci hafifletmek için kullanılan çok sayıda yöntem vardır. Doktor tavsiyesi ile kullanabileceğiniz ve reçetesiz satılan Asetaminofen ya da İbuprofen benzeri ilaçlar işe yarayabilir. Ancak tüm bunların doktor gözetiminde, dikkatli şekilde kullanılması gerekir. Soğutulmuş diş çıkarma halkaları veya bebeğinizin diş etlerine temiz, soğuk bir bezle masaj yaparak da rahatlamasını sağlayabilirsiniz. Sırf dişleri kaşınıyor diye ona çiğnemesi zor sert yiyecekler vermekten kaçının zira bu her zaman boğulma riski oluşturur. Ilık suyla banyo yaptırmak ve sallayarak uyutmak da bu acılı süreçte bebeğinizin rahatlamasını sağlayacaktır.

Yeni Çıkan Dişin Bakımı

Bebeğin ağzını hafif şekilde temizlemek için temiz ve küçük bir havludan faydalanabilirsiniz. Bu ilk dişini çıkarmadan önce edinebileceğiniz iyi bir alışkanlıktır. Erken evrede diş hekiminize giderek bebeğinizin yeni çıkan dişlerine nasıl bakacağınız konusunda danışabilirsiniz. Diş ve diş etlerinin bakımı konusunda size rehberlik etmesi ve gelecekte yaşanabilecek olası diş sağlığı problemlerine önlem alınması için diş hekimi görüşü önemlidir. Adana Özel Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği Primedent 7/24 yanınızda…