Diş Beyazlatma
Diş Eti Kanaması Başka Hastalıkları Habercisi Olabilir

Dişlerinizi fırçalarken ya da diş ipi kullanırken diş etlerinizin kanadığını fark ettiğinizde bu durumu hafife almayın. Yanlış fırçalama tekniğinden diş eti hastalıklarına kadar pek çok nedeni olabilen diş eti kanamalarının tedavisinde geç kalmayın. Diş etlerinizde sürekli kanama yaşıyorsanız bir sorun var demektir. Bunun için mutlaka bir diş hekimine başvurmanızda yarar var. Özellikle ağız bakımındaki yetersizliğin yol açtığı bu rahatsızlık; aynı zamanda lösemi, vitamin eksikliği veya trombosit eksikliği gibi kimi hastalıkların da sinyali olabilir. Primedent Diş Kliniği, diş eti kanamaları ile ilgili bilmeniz gerekenleri sizler için sıraladı.

Diş etlerindeki dokuların enfeksiyon veya irritasyon sonucu iltihaplanmaya (inflamasyona) uğraması durumu olarak tanımlanan diş eti iltihaplanması; tedavi edilmediği takdirde bireyin yaşam kalitesini düşürür.

Diş Eti İltihaplanmasının Nedenler Nelerdir?

Plak Birikimi: Kırmızılaşma, şişme ve ağrıya yol açan diş eti kanamalarının temel sebebi diş eti çizgisinde oluşan plak birikmesidir. Ağızda biriken bakteriyel plak tedavi edilmediğinde diş etlerinde iltihaplanma ortaya çıkabilir. Bu durum diş kaybı riskini de beraberinde getirir.

Diş Taşı: Dişlerde yiyecek artıklarından oluşan yapışkan ve renksiz bakteri tabakası olan plak uzun süre temizlenmediğinde sertleşerek diş taşına dönüşebilir. Diş taşı ise diş etlerine zarar vererek iltihaplanmaya kadar götürebilir.

Fırçalama Tekniği: Yetersiz veya hatalı diş fırçalama tekniği diş eti iltihaplanmasını tetikleyebilir. Dişleri sert ve hızlı fırçalamak diş etlerine hasar verebilir. Bu işlem yumuşak kıllı bir diş fırçası ile nazik bir şekilde dişlerin yüzeyine uygulanmalıdır. Aksi halde diş eti çekilmesi ve diş eti kanaması riskine karşı hazır olmak gerekir.

Takma Dişler: Düzgün takılmayan protezlerle diş eti iltihabına zemin hazırlayabilir. Bu yüzden protezlerin detaylı testler sonrası ağza oturmasına dikkat edilmelidir. Gerekli özen gösterilmeden takılan protezler diş etlerine baskı, kızarıklık, şişme, tahriş, ağrı ve kanamalara sebep olabilir. Protezleri düzenli olarak temizlemeyi ve uyku öncesi ağızdan çıkarmayı unutmayın.

Hormonal Değişiklikler: Kadınlarda gebelik veya adet döngüsü gibi hormonal değişiklikler diş etlerinde hassasiyet oluşturabilir. Hamile kadınların birçoğu diş fırçalama sırasında diş eti sorunlarından yakınır. Bu dönemde yaşanan bu şikâyetlerin önüne geçmek için dişlerin düzenli olarak fırçalanması ve diş ipinin kullanılması göz ardı edilmemelidir.

Dengesiz Beslenme: Dengesiz beslenme vücutta bağışıklık sisteminin zayıflaması diş eti iltihabı riskini artırabilir. İşlenmiş gıdalardaki bazı maddeler diş eti iltihabını oluşturabilir. Özellikle işlenmiş ve şekerli yiyeceklerden kaçınılmalıdır. Daha çok diş eti sağlığı için önemli olan antioksidanlar ve mineraller tüketilmelidir. Kaliteli bir diyet ve kurullara uygun bir ağız hijyenin yaşamınızın bir parçası haline getirerek gülüşünüzü de sağlıklı hale getirebilirsiniz.

Sigara içmek: Sigara kullanımı diş eti iltihaplanmasının riskini artırabileceği gibi iyileşme sürecini de yavaşlatabilir. Nikotin, formaldehit, benzen katran ve arsenik gibi birçok zararlı maddeyi içeren sigara, ağızda doku bozukluklarına ve kötü kokuya yol açabilir. Diş yüzeylerinde tabaka oluşturan nikotin ağızda bakterin çoğalmasını hızlandırıp diş çürüklerine neden olabilir.

Sağlık Sorunları: Karaciğer rahatsızlıkları, kan pıhtılaşma faktörleri, kansızlık (anemi), kan kanseri (lösemi) ve damar iltihabı (temporal arterit) gibi bir takım sağlık sorunları olan bireylerde diş eti kanamaları daha sık görülebilir. Ayrıca kan pıhtılaşmasını zorlaştıran kimi ilaçlar diş eti problemlerine zemin oluşturabilir. Bu tip hastalıkları olan insanlar bir hekim kontrolünde tedavilerini sürdürmeleri gerekir.

Diş Eti İltihaplanması Tedavi Yöntemleri

Diş eti iltihaplanmasının tedavi yöntemleri şu şekilde olabilir: