Diş Beyazlatma
Diş Kökü İltihabına Dikkat

Ağız içinde en çok görülen rahatsızlıklardan biri diş kökü iltihabıdır. Diş kökü iltihabında ağızdaki şişlikler hızlı büyür ve yayılır, kişide ateş ve halsizlik görülür. Tedavi edilmediğinde ise ciddi sorunlara neden olabilir. Adana’da diş kökü iltihabı tedavisinin uzman diş hekimleri tarafından yapıldığı Primedent Diş Kliniği, diş kökü iltihabı hakkında bilinmesi gerekenleri sizler için derledi…

Diş Kökü İltihabı (Apse) Nedir?

Diş kökü iltihabı, diş kökünün ucunda oluşan enfeksiyona denir. Dişte meydana gelen kırık, travma, çürük gibi nedenlerle yapıların bütünlüğünün bozulması sonucu bakteriler, diş kök ucuna kolay ulaşabilir ve diş kökünde iltihaplanmaya yol açar. Enfeksiyon, kökün ucuna ve kemiğe yayılarak apseye neden olur.

Diş Kökü İltihabının Belirtileri

Şiddetli ağrı, ağız içerisinde şişlik, ağza gelen kötü kokulu akıntı, dişlerde sıcak ve soğuğa karşı hassasiyet, çiğnemede zorluk, yüze yayılan ağrı ve şişlik diş kökü iltihabının belirtileri arasında bulunur. Ayrıca kişide ateş ve halsizlik de meydana gelebilir. Bu belirtilerle karşılaştığınızda zaman kaybetmeden diş doktoruna başvurmanız gerekir.

Tedavi

Enfeksiyon, diş köküne ve kemiğe ulaşmadan önce dişlerdeki çürüklere dolgu veya kanal tedavisi uygulanır. Tedavide basınç ve ağrıya neden olan apse boşaltılır. Dişe kanal tedavisi yapılır ya da diş çekilir. Ayrıca antibiyotik, ağrı kesiciler ve ağız gargaralarıyla tedavi desteklenir.