Diş Beyazlatma
Tedavi Edilmeyen Diş Kırıkları Başka Sorunlara Yol Açabilir!

Çocukluk döneminde fark edilemeyen ağız ve diş yaralanmaları ileri yaşlarda ciddi sağlık sorunlarına neden olabilir. Vücudun en sert dokusu olan dişleri kaplayan mine, genellikle spor aktiviteleri sırasında yüze darbe, düşme, çarpma veya benzeri sebeplerle hasar görebilir. İhmal edilmemesi gereken bu durum ağız sağlığında bir takım olumsuzluklara yol açabilir. Kırık olan bölge dişin çürüğünü hızlandırabilir, çiğneme sırasında dişin kalan kısmı da kırılarak sorun daha da ağırlaşabilir. Adana diş kırığı tedavi merkezi Primedent, diş kırığı tedavisi hakkında bilmeniz gerekenleri sizler için derledi…

Ağızda İşlevsel Riskler

Çoğu kez önemsenmeyen bu tür yaralanmalar tedavi edilmediği takdirde kişide ruhsal ve fiziksel olumsuzluklar ortaya çıkarabilir. Dişlerde yaralamalara bağlı olarak oluşan çürükler veya kök kırılmaları estetik ve ağızda işlevsel riskleri beraberinde getirebilir, Ayrıca ileri yaşlarda protez veya implant yaptırma gibi daha zor ve maliyetli tedavilere gereksinim duyulabilir.

Diş Kırıklarının Nedenleri?

Bireyde diş kayıplarının en yaygın gerekçesi olan diş kırıkları, çocuklarda özellikle emekleme döneminden itibaren düşme ve çarpmalara bağlı kazalardan sonra yaşanabilir.

Diş Kırıkları Başka Nasıl Oluşabilir?

Diş Kırıkları Hangi Sorunlara Neden Olur?

Çocukluk yaşlarında fark edilmeyen diş kırıkları ileri yaşlarda çeşitli sorunlara neden olabilir. Diş kırıkları, çürükler veya yaralanmalar sonucu dişlerde çatlaklar oluşabilir. İşte bu sorunlardan bazılarını şu şekilde sayılabilir:

Diş Kırıkları Nasıl Tedavi Edilir?

Diş kırıklarında tedavi biçimi oluşan hasara göre tespit edilir. Bu tedavi yöntemleri şu şekilde olabilir;