Diş Kisti Operasyonları Hakkında Her Şey
Ağız Kokusu (Halitoz) Tedavisinde Bilinmeyenler

Ağız Kokusu Tedavisinde Bilinmeyenler

Ağız kokusu kişilerin hem sağlığını hem de sosyal yaşamlarını olumsuz etkileyen bir sorundur. Nedenleri arasında çeşitli sağlık problemleri, bazı besinler ve alışkanlıklar bulunur. Kullanılan sakız, gargara, sprey gibi ürünler geçici olarak ağız kokusunu giderebilir. Diş hijyeninin sağlanmasıyla da ağız kokusu giderilebilir. Uygulanan basit yöntemlerle ağız kokusu geçmezse diş hekimine başvurulmalıdır. Adana Özel Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği Primedent Klinik olarak ağız kokusu tedavisinde bilinmeyenleri sizler için derledik...

Ağız Kokusunun Nedenleri Nelerdir?

Ağız kokusunun en önemli nedeni yanlış ağız hijyenidir. Günlük düzenli şekilde diş fırçalama, diş ipi kullanımı gibi rutin diş temizliği uygulanmadığında bakteriler ağızda hızla çoğalır. Bu durum ağız kokusu, diş eti hastalıkları gibi sorunlarına yol açar. Ağız kokusunun diğer nedenleri ise şöyle sıralanabilir:

Ağız Kokusu Teşhis ve Tedavisi

Ağız kokusu teşhisi diş muayenesiyle başlar. Bunun için röntgen çekimi önerilebilir. Tedavi aşamasında ağız kokusunun altında yatan durumun belirlenmesi önemlidir. Bunun için öncelikle kişinin geçmiş hastalıklarına bakılır. Sorun diş eti hastalıklarıyla ilgiliyse diş hekimi bunun tedavisini sağlar.

Fakat diş hekimi nedenini bulamadığı durumlarda hastayı bir uzmana yönlendirebilir. Çeşitli kan tetkikleri ile hastalığın kaynağı tespit edilir.

Ağız Kokusu Nasıl Giderilir?

Ağız hijyeni, günlük rutine bağlanarak nefesin temiz ve taze kokması sağlanabilir. Ağız hijyenini sağlamak şu kurallara dikkat edilmelidir:

Besinler Ağız Kokusunu Nasıl Etkiler?

Ağızda parçalanmaya başlayan besinler kana karışır ve solunan havayla akciğerlere taşınır. Sarımsak, soğan gibi güçlü kokulu besinler tüketildiğinde, diş fırçalama, diş ipi ve gargara ile bu kokunun bastırılması gerekebilir. Peynir, pastırma, bazı baharatlar, portakal suyu ve soda ağız kokusuna neden olabilecek en yaygın besinler arasındadır.