Adana Sabit Protez Hakkında Her Şey
Diş Eti Şişmesi Neden Olur? Diş Eti Şişmesine Ne İyi Gelir?

Diş eti şişmesi denilen diş eti iltihapları ağrılı, şişkin ve tahriş edicidir. Diş etlerinde oluşan bu şişkinlik, ağız kokusu ve ağrı gibi rahatsızlıklara neden olur. Peki diş eti şişmesi neden olur, nasıl geçer, bu duruma ne iyi gelir? Diş eti tedavisinin uzman diş hekimleri tarafından yapıldığı Adana Özel Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği Primedent Klinik sizler için derledi…

Diş Eti Şişmesi Nedir?

Diş eti yapısının bozulması sonucu boyutunun artarak ödemli bir görünüm kazanması ve şişlik oluşması durumunda diş eti şişmesi meydana gelir. Ödem oluşan ve şişlik gelişen diş etleri; dış etkenlere bağlı olarak hasar almaya daha yatkın duruma gelir. Diş eti kanamaları oluşur ve ciddi enfeksiyonların gelişmesine neden olabilir.

Diş Eti Şişmesi Neden Olur?

Diş eti şişliklerinin oluşumunda rol oynayabilen en yaygın etmen, yetersiz ağız hijyenidir. Dişler düzenli fırçalanmadığında diş yüzeyindeki besinlerin kalıntıları ile bakteriler plak oluşturur. Bu plaklar fırçalanmayan veya özensiz fırçalanan dişlerin ulaşılamayan bölgelerinde kalarak sertleşebilir ve tartar (diş taşı) oluşumuna sebep olur.

Hamilelik dönemi de diş eti şişmesinin görülme ihtimalini arttırır. Gebelikte değişen hormonal denge, diş eti hastalıklarına neden olabilir. Hamilelik döneminde diş etlerinde artan kan akışı da tahrişi kolaylaştırır ve şişliklerin önünü açabilir.

Yetersiz ve dengesiz beslenme de diş eti şişmesine neden olabilir. B ve C vitaminlerinin yetersiz alımı, diş ve diş eti hastalıklarına ve diş etlerinde şişmeye yol açabilir.

Ayrıca mantar, bakteri ve virüs kaynaklı enfeksiyonlar ile tedavi edilmeyen diş çürükleri de diş etlerinde şişme ve iltihaplanmada etkilidir.

Diş Eti Şişmesinin Belirtileri Nelerdir?

Diş eti şişmesinin en sık görülen belirtileri şunlardır:

Diş Eti Şişmesi Tedavi Yöntemleri Nelerdir?