Diş Kisti Operasyonları Hakkında Her Şey
Diş Kisti Operasyonları Hakkında Her Şey

Adana özel ağız ve diş sağlığı polikliniği Primedent, diş kisti operasyonları hakkında merak edilen her şeyi sizler için anlattı.

Diş Kisti Operasyonları

Kist oluşumları çene yapısını son derece olumsuz yönde etkileyen normal dışı patojen yapılardır ve kist operasyonları ile tedavi edilirler. Kist oluşumu çene yapımızı önemli ölçüde etkilediği için fark edilir edilmez hızlı şekilde ameliyatla tedavi edilmesi gerekir. Kistin büyüdüğü ve yayıldığı durumlarda operasyon anestezi altında gerçekleştirilir. Çene kemiğini doğrudan etkileyen bu operasyonlarda çene kemiğinin 3D tomografisi çekilir.

Diş Kisti Operasyonu Nasıl Yapılır?

Kist operasyonları, kanal tedavisinin ardından gerçekleştirilir. Öncesinde kist kanal tedavisi kullanılarak alınır ve dikiş atılarak diş etinin kapanması sağlanır. Kist alma işlemi uygulanırken bir iğne veya jel yardımıyla operasyonun hedeflediği nokta uyuşturulur. Sonrasında diş eti kaldırılarak kemiğin üzerine yerleşen kist alınır.

Kist alındıktan sonra diş eti dikişlerle kapatılır. Bu gölgeden alınan kistler laboratuvar koşullarında incelenerek, elde edilen sonuçlar hasta ile paylaşılır.

Eğer söz konusu kist çene kemiğini fazlası ile kaplamışsa ve küçük operasyonlarla alınamayacak bir hale gelmişse çene kemiğinin kırılması mecburi hale gelebilir. Çene cerrahisi uzmanları tarafından çene kemiği kırılarak kist yok edilir.

Dişte Kist Oluşumunun Zararları

Diş kistleri çene yapısını doğrudan etkiler ve bu yüzden diş iltihabı durumlarında fark edilir edilmez diş hekimine başvurmak gerekir. İltihapların tam olarak tedavi edilmemesi de diş kistlerine neden olabilir. Küçük ya da büyük fark etmeksizin diş kistlerinin yarattığı tehlikeler şu şekildedir:

Tüm bu tehlikeli olasılıklar düşünüldüğünde kist operasyonlarının geciktirilmemesi gerektiği bir kez daha anlaşılır. Bu nedenle siz de kalıcı hasarlara neden olmadan diş kistlerinizi aldırmak için Adana özel ağız ve diş sağlığı polikliniği Primedent’e başvurabilirsiniz…

Ağız Boşluğu ve Çene Kemiği Kistlerinin Belirtileri

Çene kemiğinde ve ağız boşluğunda meydana gelen kistlerin semptomları ne yazık ki ilk evrede görülmez. Sinsi bir biçimde ilerleyen bu problem erken teşhis edildiği taktirde çene kemiğinde ciddi problemlere yol açmadan tedavi edilebilir. Bu yüzden belirtileri tanıyıp anlamak önemlidir. Kist oluşumunun belirtileri şu şekildedir:

Diş Kisti Oluşumunun Nedenleri

Kist oluşum sebepleri çoğunlukla yağ bezesi tıkanması veya enfeksiyonlardan kaynaklıdır. Fakat herhangi bir nedene bağlanamayan kist oluşumları da mümkündür. Nedensizce oluşan kistlerin başlıca etkenleri ise şu şekildedir:

Diş Kistlerini Meydana Getiren Diğer Faktörler

Diş yaralanmaları ve travmalar sonucunda kistlerin oluşabildiği biliniyor. Bununla birlikte diş çürükleri de en yaygın kist oluşum sebepleri arasında. Hastanın diş fırçalamayı aksatması, diş minelerinde yaşanan aşınma ve yanlış beslenme de diğer faktörlerdir.

Diş Kisti Operasyonları Şart Mı?

Zaman içerisinde büyüyen ve her geçen gün daha tehlikeli hale gelen kistlere muhakkak müdahale edilmesi gerekir. Kistler büyük boyutlara ulaştıklarında anatomik boşluklara zarar verirler. Hatta zaman içerisinde kötü huylu tümörlere dönüşebilirler. Bu yüzden Kist Operasyonları mutlaka gereklidir.

Diş Kisti Operasyonları Ağrılı Bir İşlem Midir?

Kist operasyonlarında hasta ağrı hissetmez. Çünkü işlem, anestezi altında gerçekleştirilir. Bununla birlikte operasyonun ardından hastaya ağrı kesici, antibiyotik ve antiseptik gargara verilir. Bu sayede hasta hem acı hissetmez hem de iyileşme sürecini hızlandırmış olur.

Diş Kisti Tedavisi Kistin Türüne Göre Değişir Mi?

Kistin türüne göre uygulanan tedavi metodu da değişkenlik gösterir. Apsedeki ağrının dindirilmesi için, kistte bulunan iltihabın kurutulması gerekir. Periapikal kist türünde karmaşık bir tedavi metodu uygulanır. Diş özünde meydana gelen enfeksiyonlardan kaynaklanan bu kistin oluştuğu bölge x-ray teknolojisiyle görüntülenir. Ardından kiste kanal tedavisi uygulanır. Enfeksiyonlu bölge tümüyle temizlendikten sonra kanal tedavisi ile diş kökünde hastanın hissettiği baskı giderilmiş olur.

Diş Kisti Operasyonlarının Ardından Nelere Dikkat Edilmesi Gerekir?

Siz de Adana’da diş kisti operasyonlarının tecrübeli ve başarılı adresi Primedent’e başvurarak özlediğiniz sağlığınıza yeniden kavuşabilirsiniz.